מודול שאל שאלה
מודול "שאל שאלה" הוא כלי מרכזי בבניית בוטים לתקשורת עם משתמשים בפלטפורמות כמו וואטסאפ. מודול זה מאפשר שליחת הודעה למשתמשים והמתנה לתשובה לפני המעבר לשלב הבא בתהליך. במסמך זה נבחן לעומק את השימוש במודול "שאל שאלה", כולל השילוב של כפתורים מסוגים שונים, אימות התשובות שהתקבלו, ודרכים לשיפור חוויית המשתמש באמצעות פריסה חכמה של אפשרויות הבחירה.
המסמך מתאר את סוגי הכפתורים הזמינים לשימוש, כולל כפתורים סטטיים וכפתורים דינמיים, את אופן הצגת הכפתורים בממשק המשתמש של וואטסאפ, ואת היתרונות בשימוש בכפתורים להכוונת המשתמשים ולהפחתת טעויות. בנוסף, נדון בסוגים השונים של אימות תשובות כדי לוודא שהמידע שהמשתמש מספק תואם את הדרישות שלנו.
תוכן המסמך מיועד למשתמשים ברמות שונות – ממנהלי מערכות ומפתחים ועד לאנשי שיווק ושירות לקוחות, ומטרתו לספק כלים ותובנות לשימוש אפקטיבי במודול "שאל שאלה" לשיפור האינטראקציה עם המשתמשים.
המסמך כולל גם דוגמאות מעשיות, תמונות להמחשה, ותיאורים של מקרים שונים בהם ניתן ליישם את המודול בצורה אופטימלית.
כפתורים
כפתורים הם תכונה שמטרתה בעיקר לשפר את חווית המשתמש.
כשמשתמשים בכפתורים, בתחתית השאלה (בממשק וואטסאפ של איש הקשר), מוצגות תשובות אפשריות מוכנות מראש.
הכפתורים מאפשרים להשיב לשאלה במהירות ובקלות, ללא צורך להקליד את התשובה, בלחיצה פשוטה על הכפתור עם התשובה הרצויה.
שימוש בכפתורים
הכפתורים מוגבלים בטקסט קצר וענייני (עד 20 תווים בעברית)
אם יש צורך בהסבר מפורט, מומלץ לשלב זאת בהודעת טקסט נפרדת ולא על גבי הכפתור עצמו.
כפתורים לא יכולים לכלול תמונות , ולכן יש לבחור ניסוח ברור ותמציתי.
תצוגת הכפתורים בוואטסאפ (של הנמען)
כאשר מציגים עד שלוש אפשרויות בחירה, הן יופיעו ישירות ככפתורים בממשק המשתמש של וואטסאפ.
אם יש יותר מ-שלוש אפשרויות, וואטסאפ מציגה כפתור אחד המוביל לרשימת בחירה נפתחת, בה המשתמש יכול לבחור מתוך כל האפשרויות הזמינות.
המגבלה של כפתורים בוואטסאפ היא עד 10 אפשרויות שונות בתפריט הבחירה הנפתח.
יתרונות פריסה של כפתורים בממשק
כל האפשרויות פרוסות בפני איש הקשר מראש.
הבחירה באמצעות לחיצה אחת בלבד.
יתרונות פריסה של רשימת בחירה
מאפשר להציג מספר רב יותר של אפשרויות.
ניתן להוסיף תיאור מפורט לכל אפשרות.
כפתורים סטטיים
ניתן להוסיף כפתורים באמצעות הוספת הערכים הרלוונטיים במודול.
הוספת הכפתורים מתבצעת באופן פשוט:
יש לבחור במספר האפשרויות אותן רוצים להציג (עד 3 או 4-10) ולהזין ערכי בחירה בהתאם לכל כפתור רלוונטי.
כפתורים דינמיים
מה הם כפתורים דינמיים?
כפתורים דינמיים הם כפתורים שהבוט מחולל באופן אוטומטי, תוך כדי התהליך, על בסיס משתנים שונים, כגון פרטי איש הקשר או הקשר השיחה.
כפתורים דינמיים מאפשרים גמישות גבוהה יותר, שכן הם יכולים להשתנות בהתאם לנתונים בזמן אמת, ולהציע אפשרויות מותאמות אישית לכל משתמש.
הגדרת כפתורים דינמיים
מוסיפים מודול HTTP, שולחים בקשה לנקודת קצה שמחזירה JSON במבנה כפי שמופיע בהמשך.
את התשובה שומרים כמשתנה דינמי.
מפעילים את האפשרות כפתורים דינמיים ובוחרים את המשתנה הדינמי שהוגדר.
ההצגה בכפתורים או ברשימה מתבצעת אוטומטית בהתאם למספר האפשרויות.
שימושים לדוגמא בכפתורים דינמיים
בדוגמא הבאה מוצגות אפשרויות בחירה שוהרכבו למשתמש על בסיס רשימת קריאות השירות הפתוחות שלו במערכת פריוריטי.
ניתן לראות בכל אחת מהאפשרויות את נושא הקריאה, מספר הקריאה, תאריך הפתיחה, וסטטוס.
תאריכים לזמנים יחסיים
בבוט שמציע למשתמשים לבחור מועד אפשרי לחזרת נציג.
נרצה להציע לאיש הקשר תשובות בשפה טבעית כמו מחר, מחרתיים, שבוע הבא וכו' ולשקף את היום בשבוע או התאריך הקלנדרי.
בדוגמא הבאה, json אחד הורכב לטובת משתמש שפנה לבוט ב 1 בינואר ואילו ה json האחר הורכב כתשובה למשתמש שפנה ב 2 בינואר.
מבנה ה json כמובן זהה, התוכן שונה בהתאם לתאריך.
משך חיי הכפתור
הכפתורים ב"פאנר" נשארים פעילים כל עוד הבוט פעיל גם אם נבחרה אפשרות מסוימת.
לדוגמא,
בהודעת שאלה הוצגו לאיש הקשר האפשרויות הבאות:
- מכירות
- שירות לקוחות
- כספים
איש הקשר בחר באפשרות 1. מכירות.
הכפתור "מכירות" הופך ללא זמין בממשק הוואטסאפ של איש הקשר והתהליך ממשיך בהתאם לבחירה.
במקרה בו איש הקשר יגלול בהיסטוריית השיחה לאחור ויבחר באפשרות אחרת, לדוגמא 2. שירות לקוחות, התהליך יחזור לשלב השאלה וימשיך ממנה בהתאם לבחירה החדשה.
כפתורים פעילים לאחר סיום התהליך
כברירת מחדל, כשריצה של בוט מול איש קשר מסוים מסתיימת, כפתורי בחירה של שאלות שנשלחו בתהליך זמינים ללחיצה אך אינם גורמים לפעולה מיוחדת כלשהי.
לחיצה על כפתור אחרי שריצה של בוט הסתיימה שולחת הודעה רגילה לכל דבר ועניין.
במקרים מסוימים ייתכן ותהיה מעוניין להשאיר כפתורי בחירה פעילים גם לאחר סיום תהליך הריצה של הבוט.
אימות תשובה
כאשר משתמשים במודול "שאל שאלה" בבוט, ניתן לאמת את התשובות של איש הקשר בדרכים שונות כדי לוודא שהן תואמות את הדרישות שלנו.
בקבלת התשובה מאיש הקשר מתבצעת בדיקה האם תוכן התשובה שהתקבלה תואם את הגדרת האימות.
- אם התשובה תואמת את ההגדרה היא נחשבת תקינה
- אם התשובה אינה תואמת את ההגדרה היא נחשבת לא תקינה.
סוגי אימות תשובה
אם השאלה היא מה כתובת הדוא"ל שלך התשובה שמתקבלת צריכה להיות כתובת דואר אלקטרוני חוקית במבנה text@domain.suffix
כל אפשרות אחרת תחשב תשובה לא תקינה.
אם השאלה היא מה מספר הטלפון שלך, נצפה לקבל מחרוזת בת 10 ספרות ללא אותיות.
כל אפשרות אחת תחשב תשובה לא תקינה.