שלב #1 - הגדרת מטרות

מקליטת לידים ומידע, דרך שירות ותמיכה ועד פעולות תפעולויות של ממש – לבוטים (ותהליכים אוטומטיים בכלל) פוטנציאל לשרת מגוון רחב של מטרות.
יש להגדיר לכל בוט את המטרה שלמה הוא נועד. 

שלב #2 - מהסוף להתחלה - רשימת פעולות

כדי לתכנן את המסלולים השונים של הבוט, נדרש בתחילה להגדיר את הנקודות השונות שאליהן ניתן יהיה להגיע באמצעותו.
פרט את כל הפעולות שאותן מיועד הבוט לבצע או שניתן יהיה לבצע באמצעות הבוט באופן עצמאי, לדוגמא:
1. קבלת מידע אודות שירותי החברה.
2. קבלת מידע אודות שעות פעילות.
3. בקשת יצירת קשר ע"י נציג מכירות.
4. בקשת קבלת העתק חשבונית או קבלה. 
5. תיאום פגישה.

טיפ #1 - הפרד בין עיקר לטפל

בין הפעולות השונות, קל מאוד ללכת לאיבוד ולהתבלבל בין פעולות בעלות ערך לעסק לבין אחרות שהן בגדר Nice To have.

טיפ #2 - האויב של הטוב הוא המושלם

לא כל פעולה ולא כל הפעולה חייבת להתבצע עד הסוף באמצעות הבוט.
ברוב המקרים, עיקר הערך לעסק מופק כבר בקבלת המידע הרלוונטי מהלקוח והעברת הנושא להמשך טיפול ע"י גורם אנושי.

טיפ #3 - זה לא אומר שצריך להתפשר

אם יש פעולות שמתבצעות בתדירות גבוהה ולאוטומציה שלהם יש ערך, היעזר במידת הצורך בבעל מקצוע כדי להשלים את ביצוע המשימה במערכת באופן אוטומטי באמצעות API או בדרך אחרת.

שלב #3 - סגנון ותוכן

הגדר קווים מנחים לאופי וסגנון הבוט וגבש את וכן ההודעות השונות.

טיפ #1 - KISS

הודעות קצרות, פשוטות וברורות משיגות את התוצאות הטובות ביותר.

טיפ #2 - אימוג'י בטעם 😎

שימוש באימוג'יס מוסיף צבע, תרתי משמע, לשיחה אבל… לא להגזים ❗❗❗❗❗❗❗❗❗
אתם לא רוצים שהלקוח ירגיש שהוא מתכתב עם בן טיפש עשרה. 

שלב #4 - תהליך ולוגיקה

Welcome Message: Always greet the user.

  1. Decision Trees: Use a logical flow to guide users through options.
  2. Fallback Response: Handle queries the bot doesn’t recognize