שליחת תפוצה

שליחת תפוצה

כדי לשלוח הודעה בתפוצה נווט למסך "משימות תפוצה" וצור משימת תפוצה חדשה.

שם ותיאור משימת התפוצה

הגדר שם ברור שמעיד על מטרת התפוצה ומאפיינים נוספים שיאפשרו לך ולאחרים לזהות ולהבין בקלות את הפרטים החשובים אודות התפוצה.
שים לב לא להתבלבל בין ששם המשימה אינו שם רשימת התפוצה אלא שליחה של ההודעה לרשימה מסוימת.

דוגמאות חיוביות
קמפיין הצעת הצטרפות לפריסייל יוני 24 - רוכשים פוטנציאליים
משתתפי יום פתוח אביב 23
תזכורת לבעלי פוליסות ותיקות לחידוש - סוכן **** - הגדלות בלבד

דוגמאות שליליות
הצעת מבצע ללידים (איזה מבצע? לאיזה לידים?)
תזכורת לפגישות מחר (עמום וצריך לדעת מתי נשלח כדי להבין מתי זה "מחר").
שליחת הודעה בתפוצה ברוכים הבאים (אין צורך באף אחד מהפרטים - ברור שמדובר בשליחת הודעה בתפוצה ותבנית ההודעה ידועה גם היא)

בחירת תבנית

ניתן לבחור תבנית מכל סוג.
לתבנית שתבחר ולאופן שבו היא בנויה ומנוסחת השפעה משמעותית על ביצועי ההודעה.
אם טרם קראת את המדריך אודות תבניות הודעות מומלץ לקרוא אותו לפני השליחה. חשוב
שליחת הודעות בתפוצה מומלץ לכלול הנעה לפעולה בהודעה ובמידת הצורך כפתור הסרה מרשימת תפוצה.

פרקטיקה כזו משפרת את התגובתיות להודעה, מצמצמת דיווחים על הודעות ספאם ובכך מסייעת לשמור על דירוג חשבון גבוה ומצמצמת סיכונים לחסימת המספר.

בנוסף, היא מאפשרת לנתח ולהבין טוב יותר את ביצועי ההודעה.

הסרה מרשימת תפוצה
בהודעות שיווקיות מסוימות ובתנאים מסוימים כפתור "הסר מרשימת תפוצה" הוא חובה על פי חוק.

בחירת מקור רשימת הנמענים

ניתן לבחור רשימת נמענים שהוגדרה מראש במערכת או קובץ אקסל.

שליחה לרשימת תפוצה מהמערכת
אם הגדרת רשימת תפוצה במערכת, יש לבחור אותה ולהמשיך לשלב הבא.
אם ברצונך לשלוח לרשימה מהמערכת ועדיין לא הגדרת כזו, יש לנווט למסך "רשימות תפוצה" וליצור רשימה מאנשי הקשר במערכת או באמצעות ייבוא מאקסל.

שליחה לרשימת תפוצה מאקסל
ניתן לטעון רשימת נמענים מקובץ אקסל (xls או csv).
על הקובץ להכיל עמודה עם מספרי טלפון של הנמענים.
במקרים בהם התבנית שנבחרה כוללת פרמטרים דינמיים, על הקובץ לכלול עמודה לכל אחד מהפרמטרים.
קבצים ומדיה (אם משולבים הודעה) אינם נחשבים פרמטרים והגדרתם נעשית בשלב מאוחר יותר.

טיפול בדאטה

לאחר טעינת האקסל מתבצעות באופן אוטומטי הפעולות הבאות
בדיקת תקינות מספר טלפון
לפחות 9 ספרות
לא מכיל אותיות או תוים מיוחדים.
פירמוט מספר טלפון
ניתן לטעון מספרי טלפון ישראליים בכל פורמט מהפורמטים הסטנדרטיים, לדוגמא

הסרת כל התווים שאינם ספרות.
פסילת מספרים עם פחות מ 9 תווים
הסרת 972 בכל מקרה בו המספר מכיל 12 או 13 ספרות ומתחיל ב 972
הוספת 0 מוביל בכל מקרה בו המחרוזת הסופית כוללת 9 ספרות
וידוא שמספרים עם 10 ספרות מתחילים ב 0.

אם בחרת בתבנית שכוללת פרמטרים דינמיים, על קובץ האקסל לכלול עמודה עבור כל פרמטר.
ניתן למפות את העמודות לפרמטרים המתאימים באמצעות שדות הבחירה בכותרות הטבלה.

סדר שליחת ההודעות

סדר השליחה הוא לפי סדר הופעת הרשומות באקסל, בסדר עולה.
כלומר, הנמען הראשון הוא שורה 2 באקסל, השני שורה 3 וכן' הלאה.
לא ניתן לשנות או להתערב בסדר השליחה.
אם יש לסדר השליחה חשיבות יש למיין את אנשי הקשר בקובץ לפני ההעלאה.

שליחת הודעה לבדיקה

מומלץ לשלוח הודעה לבדיקה לעצמך ולנמען נוסף שלא היה מעורב התהליך. כדי לקבל פידבק אובייקטיבי, יש לבקש ממנו להשיב מבלי להנחות אותו.

תזמון התפוצה

ניתן להגדיר את המשימה לשליחה מייד בסיום ההגדה או במועד מאוחר יותר.

שליחה מיידית
אם ברצונך לשלוח את התפוצה מיידית בסיום ההגדרה, בחר ב"שליחה מיידית".
שליחה מיידית מתרחשת 30 שניות לאחר השלמת ההגדרות.
במהלכן ניתן לבטל את המשימה.
נושאים קשורים

נסיעת מבחן

איך תדעו אם פאנר מתאימה לכם? 
פשוט… התנסו בעצמכם.
נרשמים ובתוך כמה רגעים מתחילים לעבוד.